wtorek, 25 grudnia 2012

Męski punkt widzenia

Witam wszystkich czytelników. Nazywam się Piotr i jestem mężem założycielki bloga, którego właśnie czytacie.

Jakiś czas temu pojawił się pomysł wciągnięcia mnie w poczet autorów niniejszego bloga. Jakiś czas się opierałem, ale dzięki namowom Fraszki (która w sobie tylko znany sposób potrafi połechtać moje ego), w końcu uległem.

Publikując ten wpis czuję się trochę jak w żeńskiej przebieralni (niby fajnie, ale jakoś tak nieswojo :)). Nic to jednak, słowo się rzekło. Ten wpis  niech stanie się swego rodzaju „wieczorkiem zapoznawczym” (jak na zagranicznej wycieczce, tyle, że z mniejszą ilością alkoholu).

Tematem moich artykułów (miejmy nadzieję, że będzie ich więcej) będzie spojrzeniem na rękodzieło z nieco innego punktu widzenia. Nie jako osobiście dzierżącego te wszystkie igły, skalpele czy nożyczki, ale kogoś kto przygląda się temu wszystkiemu z pewnego dystansu (to szczególnie ważne w przypadku skalpeli :)). Kogoś, kto w sposób obiektywny, o ile można pozostać obiektywnym w otoczeniu tylu pięknych rzeczy, potrafi przedstawić swoje zdanie o tym wszystkim co mnie otacza.

A musicie wiedzieć, że otaczają mnie całe kilogramy różnych rzeczy związanych z zamiłowaniami mojej Drugiej Połowy. Rzeczy, których nazw (przynajmniej tych fachowych) nawet nie potrafiłbym wymienić, bo dla mnie to wszystko kwiatuszki, koraliczki, guziczki i szmatki. Wiem jednak, że Fraszka je uwielbia. Widzę z jakim zapałem i fascynacją tworzy te wszystkie wspaniałości. Jak z wdziękiem i wprawą posługuje się tymi narzędziami, które zwykłemu obywatelowi kojarzą się głównie ze szpitalem (vide skalpele i igły). Jak z błyskiem w oku przebija się przez te wszystkie materiały i ozdóbki. I powiem szczerze, że bardzo podoba mi się ten widok! Wiem, że to oznaka PASJI. A posiadanie pasji to naprawdę wspaniała rzecz. Wie to każdy, kto dał się jej pochłonąć...

I tym optymistycznym, i nieco metafizycznym akcentem, chciałbym zakończyć mój pierwszy wpis na tym blogu. Mam nadzieję, że niebawem znowu się tu pojawię.

Pozdrawiam
Piotr
PS Wesołych Świąt!

2 komentarze:

  1. Świąt wypełnionych radością, rodzinnie ciepłych, pełnych miłości i samych pozytywnych wydarzeń w 2013 roku życzę:)
    Pana Piotra witam w świecie zdominowanym przez zamotane kobietki- miło będzie poznać inny punkt widzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam i niecierpliwie czekam na kolejne wpisy.Taki męski punkt widzenia bardzo się nam przyda:)
    Życzę Wesołych Świąt♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz.